Hösten har klivit in ordentligt nu. Jag plockar de sista blommorna i min rabatt och låter dem pryda korten för veckans läggning. Det är något visst med dofterna och luften ute på hösten som gör att jag känner mig både hemma och avslappnad på skogspromenaden. Veckans läggning handlar också delvis om att gå ut i skogen eller göra något annat som ger dig ro. Här kommer korten:

Kroppen

Six of Swords

Du strävar efter balans i kroppen, och under denna vecka kan du vara lite extra känslig för infektioner och fysisk utmattning. Ta därför hand om dig. Kroppen behöver inte enbart bara vara i träning och rörelse, utan också i vila. Stress brukar kunna ge fysiska symtom, och det vill du undvika. Stilla rörelse och lugn träning som strävar efter harmoni är särskilt energigivande för dig denna vecka. Yoga, Qi Gong, frigörande dans, rörelsemeditationer eller bara långsamma promenader i skogen- prova någon aktivitet som bygger på ett mjukt rörelseflöde och där du får fokusera inåt mot dig själv samtidigt. Kanske kan du via kroppen nå andra inre själsliga och andliga aspekter som finns inom dig.

Sömnen är också viktigt denna vecka. Slarva inte med den. Se till att du lägger dig i tid på kvällarna och låt din kropp sedan få vakna utan stress på morgonen.

Själen

Two of Staves

Veckan lämpar sig till stilla kontemplation och eftertanke. Gamla minnen kan göra sig påminda.

Försök att se på ditt liv med tacksamhet. Allt som har hänt dig i livet har gjort att du blivit den du är och har inneburit utveckling inom dig. Denna vecka känns som en avsats för något nytt som komma skall. Just nu är det dock inte planerande du behöver, utan snarare eftertanke och vila. Tänk snälla tankar om dig själv, döm varken dig själv eller andra. Du och alla andra är precis där de ska vara just nu!

Anden

Four of Cups

Denna vecka har du lätt för att hamna mycket i huvudet tillsammans med dina grubblerier. När du väl börjar tänka kan det vara svårt att komma ihåg att du behöver vara i kontakt med både din kropp och dina känslor för att kunna känna av och komma åt de andliga aspekterna i dig själv. Även för den andliga delen av dig rekommenderar jag fysiska rörelser som får dig att landa i dig själv. Du behöver vara så centrerad du kan och förankra dig i det fysiska för att kunna nå det andliga. Allt hänger ihop.

Ett enkelt knep för att komma ner i din kropp när tankarna snurrar på är att försöka lägga handen på den del av kroppen som du får känningar i när du tänker dina tankar. Var känner du din ledsamhet? Var känner du att ilskan sitter? Oron? Glädjen? Irritationen? Frustrationen? Placera händerna just där och när du känner att du hittat rätt ställe kan du stå stadigt på golvet, ta djupa lugna andetag och tänka dig att du andas igenom stället. Andas tills du känner att området blir mjukare och får ett större flöde inom sig, och på sätt märker du att dina blockeringar börjar lossna.

Ta hand om kroppen, själen och anden genom att vara i din kropp mer och se hur den är en viktig del av ditt flöde och din balans!

Vill du veta mer om hur du kan jobba med ditt eget flöde? Boka en tid för andlig coaching hos mig.